משלוחים חינם

צמחיה מלאכותית במרפסת

28/01/2022
//
מאת:
מערכת דקורם

אחד מאזורי הבית בו יכולה צמחיה להעשיר מאוד את האווירה הוא מרפסת הבית, אזור שבו עניין האווירה הוא גורם מפתח בהנאה שלנו ממנו. יחד עם זאת, גידול וטיפוח צמחיה טבעית במרפסת הבית דורשת תשומת לב רבה וכל פספוס או עיכוב בטיפול בצמחים, יכול להוביל להרס מוחלט שלהם. הפתרון הטוב ביותר בהיבט זה הוא שימוש בצמחים מלאכותיים ובשורות הבאות נדבר עליו עם מיקוד על צמחיה מלאכותית למרפסות פלדה

מהי צמחיה מלאכותית?

צמחיה מלאכותית היא למעשה מוצר סינטטי המיוצר על ידי האדם, ואשר מיועד לדמות בצורה מלאה צמחיה טבעית ואותנטית. צמחיה זו מיוצרת ממגוון חומרי גלם כדוגמת ניילון, תרכובות פולימריות ובד וכיום ניתן להשיג אותה באינספור תצורות המדמות מגוון רחב של זני צמחים מהטבע. צמחיה מלאכותית אמנם אינה מספקת לנו את הריח והמגע שיודעת צמחיה טבעית לספק, אבל היא מספקת לנו את המראה הטבעי אחד לאחד, היא עמידה בכל תנאי מזג האוויר והיא אינה דורשת מאיתנו רגע אחד של תחזוקה, טיפול או טיפוח, אולי למעט ניקוי אבק מעת לעת.

אנשים רבים עדיין מעדיפים את האופציה הטבעית כאשר מדובר בצמחייה לבית, אבל כשמחפשים פתרון אפקטיבי למרפסת השמש החשופה לפגעי מזג האוויר, הופכת הצמחייה המלאכותית לאלטרנטיבה המועדפת על רבים.

האם יש הבדל בין צמחיה מלאכותית למרפסות פלדה לבין מרפסות אחרות?

התשובה היא לחלוטין לא והסיבה ששני הגורמים הללו התחברו יחדיו הוא היא שמרפסות פלדה הן מרפסות שבדרך כלל דורשות שלל תוספות עיצוב על מנת להשיג את אפקט העיצוב הנדרש והצורך בפתרונות של צמחיה עולה ביתר שאת מול מרפסות אלה. יחד עם זאת, צמחיה מלאכותית המתאימה להתקנה בתוך מרפסות פלדה יכולה להתאים לכל מרפסת וגם לכל חדר בבית. במרפסות אנחנו ניטה בדרך כלל לבחור צמחיה שהיא יותר מאסיבית בגודל שלה, שמכסה יותר שטח ושמספקת יותר אווירה של טבע עד כדי “ג’ונגל”. אם בתוך המרחב הביתי צמחיה מלאכותית יכולה לבוא לידי ביטוי כפרח או זר פרחים קטנים בתוך אגרטל זכוכית, הרי שבמרפסת אפשר להציב מטפסים מלאכותיים, שיחים מלאכותיים ואפילו שטיח של דשא מלאכותי.

אחרי שאמרנו את זה, גם כאשר אתם בוחרים באפשרות של צמחיה מלאכותית למרפסות פלדה אתם חייבים לתכנן היטב את האופן בו אתם עושים בה שימוש והאופן בו אתם פורשים אותה בשטח על מנת ליצור את האווירה הרצויה ולעצב את המרפסת על פי עקרונות העיצוב המקצועיים, או במילים אחרות, ליצור ג’ונגל ירוק אבל לא ג’ונגל עיצובי.