משלוחים חינם

צמחיה חנוטה וצמחיה מלאכותית

17/05/2022
//
מאת:
מערכת דקורם

עצים מלאכותיים, צמחים מלאכותיים ופרחים מלאכותיים הדומים במראם לאלה הטבעיים, הפכו בשנות השמונים של המאה העשרים לגל סוחף של אלטרנטיבה כלכלית לעיצוב חללים, מבנים ומשרדים כחלופה לשימוש בצמחים ופרחים טבעיים. פרחים וצמחים מלאכותיים אשר יוצרו בעבר כאביזרי קישוט וכאלמנטים של תפאורה התפתחו לתעשייה גדולה ומגוונת, הנותנת עתה מענה כמוצר משלים לנוף הטבעי.

תחום זה קרוי בשם העכשווי גינון מלאכותי

צמחיה חנוטה וצמחיה מלאכותית, עצים מלאכותיים, צמחים מלאכותיים ופרחים מלאכותיים הדומים במראם לאלהשימוש בצמחים טבעיים לעיצוב חללים בבתים פרטיים, משרדים ומבני ציבור, דרש טיפול יקר – ובהיעדר תנאי אור ופוטוסינתזה מתאימים הוביל לשימוש בחלופה של צמחיה מלאכותית ובשם הכולל והרחב גינון מלאכותי . בהמשך, תחום הגינון המלאכותי בדמות של עצים ושיחים מלאכותיים מהווה תמיכה ולעיתים גם פתרון מוחלט בתחום גינון החוץ במקומות בהם תשתיות למצע גידול לא קיימות – כגון: גשרים, גגות, מפלסי חניונים עיליים, רחבות בניינים במפלסים מנותקי קרקע ועוד.כיום, הגינון מלאכותי מפותח ומשמש כפתרון יעיל גם לצרכי הסוואה של אמצעי ריגול וביון מחד ותפאורה מרהיבה לעיצוב אירועים מושקעים, כמו גם לאתרי הסרטה באולפנים או בשטחים פתוחים מאידך.

מהם צמחים חנוטים?

טכנולוגיות קדמוניות של צמחיה חנוטה וצמחיה מלאכותית נשמרו בעיקרן עד היום הזה והן מושתתות על עקרונות דומים. ייבוש או ספיחת הנוזלים מן הצמח, העלאת הטמפרטורה תוך שימוש בתנורים או הספגת הצמח במלחי סודיום קרבונט הסופחים את נוזליו. לאחר מכן החדרה של נוזלי שימור למניעת ריקבון ועובש המשמידים את תאי החי והצומח ומכשירים את הצמח (המת) לעמידות כנגד בקטריות הגורמות לעובש וריקבון.

למותר לציין כי חניטה של תאי צמח בדמות של עלים/פרחים משמרת אותם לפרקי זמן מוגבלים (שנים ספורות) בתנאים רגילים ולאורך שנים רבות בתנאי יובש קיצוני. לעומתם, גזעי עצים הנחנטים בשיטה דומה עמידים לזמן בלתי מוגבל. היתרון בעמידות הבלתי מוגבלת של עצים בעלי גזעים משומרים/חנוטים ועלווה מלאכותית פיתח תעשייה עולמית ענפה של ייצור עצים מלאכותיים העשויים גזעים טבעיים חנוטים ועלווה מלאכותית.

דקורם- מובילה בארץ את תחום החניטה ושימור גזעי עצים המשלבים עלווה מלאכותית ומטמיעה ענף חדש בעולם הגינון – גינון מלאכותי באמצעות עצים מלאכותיים וצמחים מלאכותיים. עצים מלאכותיים המיוצרים על ידנו, בעלי גזעים טבעיים חנוטים, מתנשאים לגובה עד 20 מ’