משלוחים חינם

עציצים מלאכותיים מעוצבים

25/04/2022
//
מאת:
מערכת דקורם

עציץ הוא כלי קיבול שבתוכו מגדלים ומטפחים צמחים, בימי קדם יצרו עציצים מחרס ובזכות ההתפתחות התעשייתית שהחלה כבר לפני שנים רבות, היום מייצרים אותם מחומרים שונים, כגון עץ, אבן, שיש, פלסטיק, פיברגלס, זכוכית וכן מחומרים מתכלים אחרים. כפי שנראה בהמשך היום כלי קיבול אלה אינם מיועדים רק לצמחים טריים, אלא גם עבור צמחיה מלאכותית.

הגדרה לעומת מציאות

למרות שהשפה ייחדה את המילה “עציץ” לכלי הקיבול עצמו, הרי שבשפה העממית המדוברת לא נעשית אבחנה בין עציץ ככלי קיבול ובין הצמח המטופח בו. מסיבה זו לעיתים תכופות לא ניתן להבין כראוי את “כוונת המשורר” באומרו “עציץ”.

על עציצים, צמחים ומה שביניהם

בשורות הבאות ננסה להגדיר ולפרט את ההקשרים השונים של המונח “עציץ”:

כידוע, ישנם צמחים ופרחים אשר גדלים באדמה בצורה טבעית, ללא כל טיפוח ובקרה  של השקיה. צמחים ופרחים אלה מוגדרים, מן הסתם, “צמחי בר” ו”פרחי בר”.
לצורך עיצוב גינות, גנים, מבני ציבור ובתים פרטיים נעשה בידי אנשי מקצוע מומחים טיפוח מבוקר של צמחים ופרחים מזנים רבים, המשווים למקום מראה מלבלב ורענן. צמחים ופרחים אלה מטופחים בתחילת דרכם במשתלות.
אותם זנים המפותחים במשתלות גדלים בעציצים זמניים ,לצורך מכירתם והעתקתם  בבוא הזמן לצרכן הסופי. אצל הצרכן הסופי הם נשתלים בעציצים  (כלי קיבול)  מעוצבים המשתלבים בצורה הטובה ביותר עם המראה הכללי של המקום.
צמחייה מלאכותית כמו גם פרחים מלאכותיים משמשים כפתרון מודרני לעיצוב של בניינים בתים פרטיים ודירות מגורים, משום שאין כל צורך להשקיע בטיפול בהם (השקיה, דישון וכד’). מסיבה זו צמחים אלו מתאימים לכל מקום אשר חלים בו תנאי גידול מורכבים אשר אינם מאפשרים טיפוח של הצמחים בצורה נגישה וקלה.

בדומה לשימוש המורחב ובטעות השגורה בשפה העממית של  המונח “עציץ”, המונח עציצים מלאכותיים אינו מגדיר באופן ברור אם “כוונת המשורר” הינה לצמח מלאכותי או לפרח מלאכותי. המושג צמחיה מלאכותית טומן בחובו את כל התחום הכולל: שיחים, עצים, שיחים, פרחים וצמחים מלאכותיים. אלה מקובעים בתוך כלי קיבול (עציצים) מעוצבים המוצבים בחללים של מבנים ציבוריים, בתי מלון, סניפי בנקים ועוד. שימוש בצמחים אלה מאפשר גם למקומות סגורים וגם למקומות שבהם לא ניתן לשתול צמחיה טרייה ליהנות ממראה ירוק, מלבלב ומלבב.

ואם בהגדרות עסקינן, הנה לפניכם הגדרה נוספת בתחום של צמחייה מלאכותית:  צמח מלאכותי יוגדר כצמח בגובה עד כ- 50 ס”מ; שיח מלאכותי יתנשא לגובה עד כ- 1.5 מ’; עץ מלאכותי יתנשא לגובה של 1.5 – 20 מ’.
פרחים מלאכותיים המקובעים בתוך כלי קיבול דקורטיבי מכונים גם הם בטעות השגורה עציצים מלאכותיים.

עציצים מלאכותיים? דקורם לשירותכם

דקורם מתמחה בייבוא ובשיווק של צמחיה מלאכותית איכותית מיוחדת, ומעסיקה צוות עובדים שישמחו לסייע לכם לבחור את הפרחים, הצמחים, השיחים והעצים המתאימים ביותר לעיצוב השטח שברשותכם.

לקבלת מידע נוסף וייעוץ מקצועי בתחום – צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם.