משלוחים חינם

עיצוב הגינה עם צמחייה מלאכותית ודשא סינטטי

01/08/2022
//
מאת:
מערכת דקורם

אין ספק כי התקנה של צמחייה מלאכותית ודשא סינטטי חוסכת לנו גם מאמץ וגם כסף. בשונה מדשא רגיל או בעצם כל צמח חי, כאשר אנו מדברים על מלאכותי/סינטטי אין צורך לתחזק אותו בצורה שוטפת, כלומר אתם לא צריכים לכסח את הדשא, לרכוש דשנים מיוחדים, לבצע הדברה של מזיקים או להשקות אותו. דשא סינטטי שומר על הצבע שלו ועל הצורה שלו לאורך כל ימות השנה ולאורך תקופת זמן ארוכה מאוד. יתרה מכך, מלאכותי/סינטטי הוא פתרון מצוין לכל מי שדשא טבעי גורם לו לגירודים ופריחות. אפילו שעלות ההתקנה של דשא סינטטי נחשבת יקרה יחסית, עדיין מדובר על חיסכון כספי לטווח הרחוק מכיוון שאין צורך בתחזוקה ובהשקיה של הדשא.

מהי העלות של דשא סינטטי?

חשוב לציין כי עלות דשא סינטטי כוללת בתוכה את המחיר של הדשא הסינטטי עצמו והאביזרים הנלווים לו, עלות השירותים הנלווים בהם יש צורך להתקנת הדשא ועלות התקנת הדשא עצמו. ברוב המוחלט של המקרים עלות ההתקנה של דשא סינטטי תנוע בין 100 שקלים ל-240 שקלים למטר רבוע, עלות ההתקנה תלויה במספר גורמים:

  • סוגו של הדשא – רמת האיכות של הדשא הסינטטי בו תבחרו תשפיע בצורה ישירה על המחיר שלו. בגדול, מחיר של דשא סינטטי משתנה בהתאם לגובה של הדשא, לגוון של הדשא ולצפיפות של הסיבים. ככל שהדשא יהיה בעל יותר גוונים ככל שגובה הדשא יהיה גבוה יותר וככל שצפיפות הסיבים תהיה גבוהה יותר, הדבר יגרום לעלייה במחיר של הדשא הסינטטי. אנחנו ממליצים לכם לא להתרשם ממחירים זולים במיוחד, ברוב המקרים מחירים זולים מאוד מעידים על רמת איכות נמוכה מאוד של הדשא.

 

  • נגישות לאזור העבודה – אחד הנושאים החשובים ביותר כאשר מדברים על התקנת דשא סינטטי הוא הנגישות לאזור העבודה ( הגינה). ככל שיהיה קושי רב יותר להגיע לגינה – כך הדבר ישפיע באופן ישיר על עלות ההתקנה של הדשא. כל התקנה של דשא סינטטי דורשת שימוש במנוף שמטרתו היא לשפוך את השכבה הראשונית של החצץ. במקרים בהם המיקום של הגינה אינו מאפשר גישה של מנוף או שמא מיקום הגינה מצריך שימוש במנוף ארוך מן הרגיל, הדבר יגרום לעלייה בעלות ההתקנה.

 

  • המשטח עליו מותקן הדשא – נקודה נוספת המשפיעה על עלות התקנת הדשא הסינטטי היא המשטח עליו מותקן הדשא. קיים הבדל משמעותי בין התקנה של דשא סינטטי על אדמה לבין התקנה של דשא סינטטי על בטון – כאשר מתקינים דשא סינטטי על אדמה יש צורך בהכנה מוקדמת הדורשת ריסוס, ניקוי ועוד פעולות נוספות. מנגד, כאשר מתקינים דשא סינטטי על בטון הדבר היחיד שיש לעשות זה לפרוש את מרבד הדשא הסינטטי. במקרים בהם התקנת הדשא נעשית על גבי משטח אדמה, עלות ההתקנה תהיה גבוהה יותר.