משלוחים חינם

כל מה שצריך לדעת על גינה מלאכותית

20/02/2022
//
מאת:
מערכת דקורם

מי שאין לו זמן לטפל בגינה ואינו מעוניין להעסיק גנן בתשלום משיקולים שונים, הפתרון עבורו הוא הקמת גינה מלאכותית בחצר ביתו המכילה צמחייה מלאכותית שנראית בדיוק כמו צמחייה טבעית אך אינה מצריכה כמעט טיפול, שמירה על טמפרטורות ולבטח לא השקיה .

שיטת הקמת גינה מלאכותית

בשלב הראשון חושבים ומתכננים את גינת החלומות, מה אנחנו אוהבים לראות בעיניים, מה מרגיע אותנו וגורם לנו לאושר . לאחר החשיבה הראשונית מתכננים את מקומה של הגינה, במרפסת, בחצר, על הגג, או בחלל אחר . אחר כך מתכננים את המיקומים של הפריטים השונים, שיהיה סדר באופן מיקומם במרחב, שלא יהיה צפוף מדי ובעיקר שיהיה נעים מאד בעיניים. הצמחים המלאכותיים נראים העתק מדויק של צמחים טבעיים, האורחים יהיו בטוחים שמדובר בגינה טבעית עד שיחושו בידיהם שמדובר בחומר פלסטיק או בד . הצמחייה המלאכותית מחזיקה מעמד פרקי זמן ארוכים כשצריך רק לנקות ממנה לעיתים את האבק וליהנות מהפריחה המתמדת.

אדריכלי נוף המתכננים מתחמי גינה מלאכותית

אדריכלי הנוף מתאמים שטחים של גינה מלאכותית על פי גודלם ומיקומם . במבנים ציבוריים, בלובי של בניינים או בכניסה למשרדים, אם יש אפשרות תוחמים מקום לגינה קטנה או גדולה שמוסיפה הרבה מאד חיוניות למרחב כולו. השילוב יכול להיות של עצים, שיחים, פרחים צבעוניים והרבה מאד ירוק.

במתחמי אירועים המוקמים עבור יום אחד או עבור פסטיבל של כמה ימים, בוחרים את הגינה שתתאים ביותר לנושא הפסטיבל ולקהילה המגיעה אליו ויוצרים מרחב נעים הכולל צמחיה מסוגים שונים, עצים ושפע של דשא מלאכותי שעברו טיפול מיוחד נגד קרני השמש היוקדות כדי שלא יתייבשו תוך פרק זמן קצר וזאת להנאתם המלאה של המשתתפים . המיזם יישאר פעיל כמה ימים ובתום האירוע יפורק המייצג והשטח יישאר חשוף.

אין ספור האפשרויות להצבת גינות מלאכותיות הופך נושא זה לטרנד המוביל בכנסים, בהשקות באירועים נוצצים ובפסטיבלים הסוחפים אליהם קהל רב שנהנה מיופיים הרב של הצמחים המלאכותיים.

הקמת גינות מלאכותיות אינו מהלך יקר לעומת הקמת גינה טבעית. ההבדל המשמעותי הוא שמדובר בעלות חד פעמית לעומת גינה טבעית אשר גוררת עלויות חודשיות גבוהות של חומרי דישון, כלי עבודה, שעות גנן ועוד. כאן הפרחים אינם נובלים, הדשא אינו צומח בפראיות לגובה, הפירות אינם נופלים ונרקבים ולבעלי הגינות בבתים או במשרדים נגרם רק אושר ללא צורך בעבודה קשה שלהם או בשימוש נכון במים תוך עמידה במכסות שיועדו לכך ועלויות נלוות נוספות .

את הצמחייה העשויה מבדים או מפלסטיק מתקינים על גזעי עץ שעברו הליך של שימור וכך משיגים את הנפח הרצוי כדי שיהיה דמיון מקסימלי בין הגינה הטבעית לגינה המלאכותית.