משלוחים חינם

גינה מלאכותית, אומנות בפני עצמה

01/02/2022
//
מאת:
מערכת דקורם

תכנון גינה מלאכותית

גינה מלאכותית מאפשרת לבעל הנכס ליצור את גינת החלומות שלו הכוללת את כל הפריטים האהובים עליו. פרחים ספציפיים, צמחים מטפסים, עצים דמויי עצי פרי בגוונים ייחודיים, כולם בטיב מעולה וללא הצורך בטיפוחה של הגינה לעיתים תכופות. כך יוצרים צביון ייחודי לכל אחד מהבתים.

אדריכלי הנוף מודעים לאהבתם של הישראלים לדשא הירוק ולגינה יפהפייה ולכן הם מתכננים גינות מקסימות המכילות את המוצרים המלאכותיים הספציפיים שכל לקוח מעוניין בהם.

יתרונותיה של הגינה המלאכותית

לאור מצוקת המים בישראל וגובה מכסות המים שנקבעו לתושבים, עלול להיווצר מצב שאדם ישקיע סכום נכבד בגינה אמתית אך יהיה לו קשה לבצע השקיה כיאות ולכן פרחים עלולים לקמול ושתילים יעצרו את התפתחותם הטבעית. לכן עדיפה השיטה של הקמת גינה מלאכותית שתחסוך הן את הטרחה של הקמת הגינה הטבעית, את ההוצאות השוטפות של הגנן וההשקיה או את השעות הרבות שמשקיעים בעלי הנכס בעבודה הפיזית בה.

במקומות ציבוריים רבים מיישמים את רעיון הגינה מלאכותית ויוצרים מתחמי טבע בגדלים שונים באמצע העיר. העוברים והשבים מי ברגל ומי ברכב, אוהבים לראות ירוק בעיניים בין גושי הבטון. וכשרואים את הנוכחות של פרחים ססגוניים, שפע של שתילים והיצע נרחב של עצים בגינות הללו בחניונים, בכניסה למבני ציבור, בכיכרות או בגשרים, זה תענוג אמתי.

באופציה זו אין צורך בהשקיה במים, בתהליך הייצור של רוב השתילים האיכותיים מוסיפים מסנני קרינה וכך השמש היוקדת אינה משפיעה עליהם והם מחזיקים מעמד, לטווח ארוך במיוחד.

גינה מלאכותית בהפתעה

לאחר התכנון הקפדני, ההקמה היא מהירה ביותר . העיצוב הייחודי הוא גולת הכותרת של גינה מלאכותית . בין העצים השתילים והפרחים מתווספים אלמנטים כמו עצים חנוטים נטולי עלווה, סלעים מפוזרים בין פינות החמד בגינה, על גבי הדקומוס מציבים גזרי עץ ואזוב חנוט. התמונה הכללית הנראית בתום עבודת ההקמה היא יצירת אמנות מדהימה. תמיד אפשר להיות יצירתיים, להפתיע ולשנות מיקומים של פריטים כלה ואחרים כדי ליצור מראה חדש לחלוטין .

לדוגמה אפשר ליצור גינה של עצים בלבד, הן חנוטים והן עצים דמויי עצי פרי וכך ליצור בוסתן יפהפה בחצר הבית. או לחילופין, ליצור גינה אמנותית הכוללת בעיקר פרחים תוך שילוב צבעים מסוימים, גודל אחיד פחות או יותר של הצמחים, מסלעה מעניינת, כמה ספסלים וככה קיבלנו פינת מנוחה מוצלת בגינה שהיא מקום של בריחה אחרי יום מעייף בעבודה.

הגינה המלאכותית ההופכת ליצירת אמנות מסקרנת, תופסת אט אט מקום של כבוד במקומות רבים המעדיפים גינה זו על כל יתרונותיה מאשר את הגינה הטבעית. שפע האפשרויות של העיצוב המגוון מאפשר לתת דרור לחלומות ולמאוויים וליהנות מהתוצאה המוצלחת והמיוחדת.